M-am săturat de experimente!

M-am săturat de experimentele altora pe pielea copiilor. De când am trecut pragul primei clase nu am auzit decât expresia "generaţie de sacrificiu". Eu am fost generaţia de sacrificiu pentru că am fost printre primii care au mers la şcoală de la şase ani, când coatele nu se puteau sprijini bine de bancă şi mintea nu putea sta locului, ca şi picioarele, mai mult de 10 minute. Am supravieţuit însă. Toţi supravieţuiesc, de fapt, ca şi generaţiile care au urmat după mine. Cele de după Revoluţie însă au avut parte de experimente mai complexe sau chiar năstruşnice, ca să nu le spun de-a dreptul aberante: uite manualul alternativ nu e manualul alternativ, uite nota nu e nota, ba e calificativul, uite examenul nu e examenul, uite treapta nu e treapta, uite bacul nu e bacul.

O adunătură de frustraţi, nebuni şi tâmpiţi hotărăsc soarta copiilor: după ce vreo doi ani sau trei copiii au fost nevoiţi să vâneze note - unii ajutaţi şi de mici mari cadouri şi să mă contrazică pe mine părintele care nu s-a gândit că şpaga nu funcţionează şi în învăţământ - , după ce au dat teze unice şi au implorat calculatorul să nu facă vreo eroare şi să nu-i trimită la mama dracului, acum guvernul se trezi să revină la examen de admitere la liceu.

Mai guverne! Ia zi-mi tu mie ce fac eu şi mulţi alţi părinţi ai căror copii nu sunt a opta (că ar fi culmea să-i pui şi pe aceştia să dea examen! dar nu m-ar mira) ci a şaptea şi pe 5 mai au teză unică, asta în cazul în care profesorii nu boicotează tezele (nu înţeleg de ce nu va boicotează pe voi, cei din guvern!). Să-mi pun copilul să înveţe în continuare la toate materiile, să fie as, de 10 pe linie, robot şi vânător de note sau să-l îndop numai cu matematică şi română, materii de examen? Pentru cei care nu sunt nici în căruţă nici în teleguţă voi, ăştia deştepţii din guvern, la ce soluţie v-aţi gândit? Şi cât timp vă ia să găsiţi această soluţie?

Că eu una, ca părinte dar şi cetăţean, m-am săturat de experimentele voastre! De incompetenţa şi de prostia voastră!

Comentarii

Postări populare