Despre gențile de pe scena Ateneului Român

Acum o săptămână am fost la un concert la Ateneu. Mulți invitați pe scenă, majoritatea străini. N-am putut să nu remarc geanta neagră pe care o violonistă - asiatică dar aparținând unei orchestre europene - a agățat-o de scaunul rezervat ei. Cam jenantă imaginea - n-a avut încredere s-o lase undeva, în culise. Probabil că a auzit că în România se fură mult și de oriunde și orice, mai ales genți.

Azi însă dau de o imagine cu Herta Muller și Liiceanu, pe scena Ateneului și ce-mi văzură ochii? La picioarele Hertei Muller, o geantă imensă. Eu cred că ea știa dinainte de a pleca din România că aici se fură ca-n codru.

Mi-e și teamă să mă mai duc la Ateneu. Dacă văd pe scenă 40 de geamantane ale celor 40 de membri ai unei orchestre? Sau poate doar vreo 38, că pianistul își poate ascunde geamantanul în pian, contrabasistul, în contrabas...
Avantaj piesele mari. Dezavantaj... România.

Comentarii

Postări populare