In lumina lunii


Fragment din Scrisori rupte, de Rabindranath Tagore, traducere din bengali de Amita Bhose...

Cartea poate fi comandata la editura - office@edituracununidestele.ro si la numarul de telefon:0725097644


Ce minunate sunt nopţile de aici în lumina lunii! Nu spun că astfel de nopţi nu există şi acolo unde sunteţi voi. Ştiu că şi la voi luna îşi revărsa farmecul calm peste câmpii, peste turnul bisericii şi peste copacii tăcuţi. Dar voi vă distraţi şi cu alte lucruri – aveţi muzică simfonică, armonia şi disonanţa, tenisul, masa de marmură din sufragerie şi serile muzicale din salon. În schimb, eu n-am decât nopţile mele liniştite. Nu pot să exprim prin cuvinte pacea şi frumuseţea nemărginită pe care mi le aduc în zilele de singurătate. Unii se agită: „De ce nu pot să exprim toate enigmele lumii?”. Alţii se chinuie: „De ce nu pot să exprim toate sentimentele”. La urma urmelor, misterele lumii rămân tot atât de nepătrunse, iar sentimentele rămân numai în suflet... Când îmi reazăm capul pe tocul ferestrei deschise şi adierea serii îmi mângâie părul, mă simt parcă alintat de degetele tandre ale Naturii. Apa susură, luna îşi revarsă lumina şi ochii mei se înviorează. Durerea şi tristeţea ascunsă se transformă în lacrimi atunci când auzi o vorbă duioasă. Tot aşa, veşnica noastră supărare pe Natură, din pricina nereuşitei vieţilor noastre, începe să se interiorizeze când Ea ne dezmiardă. Dar atunci ea ne alintă cu mai multă afecţiune şi noi o îmbrăţişăm cu mai mult drag şi ne ascundem feţele la pieptul ei ca să găsim liniştea tristă pentru „conştiinţa noastră detaşată”. Astfel îmi petrec serile.
Calcutta
1891

Comentarii

Postări populare