Uniformă de n-ai, cu școala de pământ poți să dai

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a amendat o școală sau chiar mai multe pentru că a (au) sancționat elevii care nu veneau la școală în uniformă. Le-a fost scăzută nota la purtare ba chiar au fost situații când elevii respectivi nu au fost lăsați să între în școală de către bodyguarzi. Consiliul, prin onor nu știu cine, s-a justificat la televizor, spunând că o astfel de atitudine e discriminatorie, a sancționat cu 1000 de lei școala /școlile  și i- (le)-a sugerat  să găsească soluții ca elevii sărmani care nu-și pot permite o uniformă să nu se mai simtă prost.
Cu ani în urmă - în 2005, parcă - am dat examen pentru ocuparea unui post la ICR Paris. Trec peste faptul că am candidat singură pe postul de bibliotecară și am ieșit pe locul II. Altceva vreau să spun: că o membră a comisiei m-a întrebat ce voi face eu cu copilul meu în cazul în care sunt admisă. I-am dat răspunsul și, ulterior interviului, am făcut o reclamație la onor Consiliul de mai sus. Răspunsul a fost așa: că da, nu era cazul să fiu întrebată de situația mea familială și s-a sugerat Ministerului de Externe să fie mai atent în formularea întrebărilor în timpul interviurilor. Nu a fost sanționat Ministerul, doar i-a fost sugerată o altă atitudine. Ministerul însă, în loc să zică bogdaproste, ne-a dat în judecată, fiindcă nu a fost de acord cu rezultatul reclamației, dar și asta e altă poveste.

Eu chiar mă întreb dacă toate reclamațiile la onor Consiliul sunt soluționate astfel, anapoda. Când e cazul să sancționeze nu o fac, când e cazul să claseze  niște reclamații aberante se apucă să sancționeze.
Mă mai întreb și în ce societate am ajuns să trăiesc. Reclamăm că sunt scăzute notele la purtare pentru că nu au uniformă copiii noștri? Și o instituție de stat ia în seamă această reclamație și mai mult decât atât, amendează o școală?
Sunt multe locuri de muncă unde uniforma e obligatorie. Ce se întâmplă cu cel ce nu o poartă? Ce se întâmplă cu elevul de zi care va trebui să poarte, adult fiind, o uniformă de stewart, să zicem? o să facă reclamație la onor Consiliul că l-au dat afară că nu voia să poarte uniforma?
Societatea e făcută din reguli. Dacă după 26 de ani de democrație sunt sancționați cei ce respectă  regulile apoi eu cred că o să se aleagă praful curând de nația asta!

Comentarii

Postări populare