Cărțile de vizită


Pentru un editor nu există lucru mai inutil. Ba îți mai complică și viața. De-ți cere cineva cartea de vizită e pentru: a-ți oferi spre publicare un manuscris - de regulă cea mai bună carte a anului, a secolului, ce zic!; a-ți face o ofertă de coletărie sau de tipărire.
Nu ți-ar cere nimeni cartea de vizită ca să te sune apoi și să-ți spună: Vreau să comand 100 de cărți, urgent, dar știți, urgent, nu pot trăi fără ele!
Ei, ia să fii avocat. Sau doctor. Sau arhitect. Sau orice - căci lumea are nevoie de haine, pantofi, sfaturi. Contabili. Transportatori. Cine are însă nevoie de cărți?
Acum vedeți de ce nu-mi fac cărți de vizită? Nu-mi MAI fac? Că în sfârșit m-am prins și eu că mi se complică viața. Las instituțiile statului să o facă, nu-mi mai bat și singură cuie în talpă cu niște cărți de vizită.

Comentarii

Postări populare