Cum să înveți sanscrita cu guru de guru

Ne-am întâlnit la un târg de carte. Avocat sau arhitect, parcă. Voia să învețe sanscrita. Știa de manualul lui Didi și m-a rugat să-i păstrez un rând de manuale - sunt trei volume. Dă o tură și se întoarce.
Nu s-a mai întors. Ne-am reîntâlnit la un alt târg de carte, și-a cerut iertare că nu a revenit atunci, i-am spus că nu are de ce. A ținut însă să-mi spună motivul:
- Știți, l-am întrebat pe cutare - și a zis un nume românesc de care nu am auzit niciodată. Fac cu el sanscrita. Și i-am zis de manualul Amitei Bhose și el a strâmbat din nas, a zis că nu e prea bun. De aceea nu l-am mai luat. Facem după alte manuale, englezești.

Nu am avut ce să zic. Omul era foarte convins că un tânăr român știa mult mai bine sanscrita decât o indiană cu două facultăți în India, doctorat în Eminescu, în limba română, profesor de bengali și sanscrită la Universitatea București, predând în limba română, autoare de manuale de bengali și sanscrită în limba română, care erau suportul de curs. Traducătoare din sanscrită a Natyasastrei, a Caruței de lut de Șudraka, traducătoare din bengali a lui Tagore.

Nu am ce să zic. Ce poți să spui, nu?

Comentarii

Postări populare