Despre responsabilitate

Acum vreo două săptămâni şcolile s-au mobilizat şi s-au ţinut şedinţe, dezbătând subiectul "gripa porcină". Cum reprezint colectivul de părinţi al clasei Y, am participat şi eu la şedinţa pe şcoală, ţinută de noua directoare. Ce am constatat:
- Că elevii n-au cum să fie disciplinaţi dacă părinţii vorbesc întruna, mai mult decât copiii lor.

- Că a fuma dacă eşti body-guard proptit în poartă şi plătit din banii părinţilor nu-i grav (că dacă sunt fumători, săracii, ce să facă şi ei, să se lase de fumat?)- redau aproximativ din răspunsul directoarei.

- Că fiecare e pentru el, nene! Când s-a propus ca elevul de serviciu al clasei să şteargă băncile cu spirt, ca măsură de precauţie împotriva gripei porcine, părinţii au sărit ca arşi: Cum adică? N-aveţi femeie de serviciu? Ea ce face? Şi de ce să şteargă copilul meu băncile altora?

Şi aceştia reprezentau majoritatea. Până la urmă s-a stabilit ca fiecare elev să-şi şteargă banca. Fiecare pentru el. Că aşa e în capitalism.

Comentarii

CARMEN a spus…
"Pestele de la cap se împute" stiu toti! ce poate nu se observa e ca întreg sistemul e bolnav...nu ai ce masuri de îmbunatatire sa aduci!(exemplul cu capitalismul nu e corect,nu e fiecare pentru el, la scoala fetelor mele nu e asa!)
Speranta în mai bine trebuie însa sa existe! o zi buna Carmen draga :-)
Carmen Musat Coman a spus…
Pai de-asta si scriem, ca mai speram.

Trebuia sa pun in ghilimele capitalism. E un capitalism original, asa cum sunt toate la noi in Romania: democratie originala etc. La noi, capitalismul e inteles astfel: fiecare pentru el.

E un sistem atat de bolnav ca ma intreb daca eu mai sunt cat de cat zdravana.

Dar ne luptam. Precum cel care a venit la mine la targ si, conspirativ, mi-a spus ca sunt mutanti prin targ si sa fiu atenta la ei. Aha! L-am asigurat ca o sa fiu atenta la mutanti.
CARMEN a spus…
...se pare ca ai avut multe de vazut si de trait la târg! :-)
Carmen Musat Coman a spus…
Vorba ceea- cine se aseamana se aduna!

Postări populare