Românii au talent?


Aseară eram la mama. Și spre seară hai să ne uităm și noi la televizor. La „Românii au talent”, printre altele, cu butonarea de rigoare între reclame sau personaje neinteresante. Nu știu dacă așa e mereu sau aseară a fost apogeul vulgarității. A, da, poți înjura, poți aduce și dansatoare la bară fără bară, cu cătușe, bici, chiloței negri sub chiloței negri, poți să-mi vânturi prin fața ochilor un un fund de dansatoare și să comentezi cum vrei, în ce limbaj vrei, poți să-mi aduci și un spunător de bancuri porcoase și libidinoase și să adaugi și tu, jurat, un banc porcos și libidinos, poți să aduci și o adolescentă de 15 ani care să dea și ea din fund în sus și-n jos - asta e ce am văzut eu, poate că au fost mai multe prsonaje de genul ăsta. Dar atunci emisiunea ta nu se numește „Românii au talent”. Se numește oricum altfel - Românii vulgari”, ”Cel mai vulgar câștigă”... Nu știu, oricum altfel, în orice caz.
Că ei erau vulgari, libidinoși, proști, că-și dansau fundul în fața ecranului 5 minute și apoi încă 5 minute își scoteau sutienul, drept să spun nici nu m-ar privi sau interesa dacă ar fi în spațiul lor privat sau de muncă. Asta e, și eu pot să înjur în spațiul meu sau să-mi dau sutienul jos. Dar nu văd în asta un mare talent cu care să mă laud și să-l arăt lumii și să mai și trec în etapa a doua.
Cel mai mult și cel mai mult m-a deranjat prostituția postului și, implicit, a celor patru jurați și a celor doi animatori. A producătorului, a echipei, a tuturor celor ce sunt implicați în asemenea mizerie. Andra, Andi Moisescu, Mihai Petre, Florin Călinescu - ce jenant să aplauzi și să lauzi asemenea josnicii, vulgarități. Să promovezi și să dai exemplu de talent niște persoane care ori își fac meseria - dansatoare la bară - ori sunt obsedați sexual - cel cu bancurile porcoase. Ce extaziați erau Smiley și Pavel Bartoș. Da, sunt roluri, dar să accepți asemenea roluri înseamnă prostituție.
Poate că am îmbătrânit eu - în sală era numai public tânăr, care se amuza, aplauda. Poate că totuși ceva nu e în regulă cu societatea asta - ca modele de urmat, ca exemple, ca orice.

Printre toți ăștia câte o floare - cum a fost adolescenta de 15 ani, patinatoarea pe role, campioană europeană și care se antrenează 4-5 ore zilnic pe străzile unui oraș din Italia unde trăiește de la un an și care afirmă că e româncă. Mă întreb dacă mai spune așa după aseară, când ne-a oferit un regal între un banc porcos și niște cătușe negre.

Comentarii

Postări populare