Misoginism sau nesimțire? Și una și alta

Namaste India Festival s-a încheiat în seara aceasta. Printr-o conferință internațională având ca temă - „Studii indiene și perspective românești. Abordări interculturale și feministe.” O temă generoasă și, așa cum spunea în momentul de deschidere ambasadoarea României în India, Daniela Țane, fostă studentă a lui Didi - Amita Bhose - și care a și pomenit-o cu respect pe Didi în discursul de deschidere, azi am asistat la una dintre puținele conferințe desfășurate pe această temă în ultimii 30 de ani. Subiectele au fost diverse, temele abordate interesante și vor fi reunite într-o carte editată de Academia de Studii Economice București. Efortul organizatorilor nu poate fi spus în cuvinte căci numai cei ce organizează evenimente pot aprecia. Eu nu o să vorbesc acum despre ce s-a vorbit, căci veți găsi în carte, de vă interesează. Eu o să-mi exprim aici dezgustul față de atitudinea la, culmea, o conferință cu această temă - abordări interculturale și feministe. 


Adică, pe românește, despre drepturi egale, respect. Tu, ca bărbat invitat, să vii și să jignești o altă invitată -în speță eu dar nu contează persoana - , să vorbești apoi în spate cu altcineva în timp ce o altă invitată își susține prezentarea - în speță eu, deși eu nu am vorbit în timp ce-ți țineai prezentarea și nu a vorbit nimeni, din respect pentru organizatori, chiar dacă tu nu-l mai meritai, căci deja jignisei -, să pleci apoi în plină prezentare a unei alte femei și s-o mai și întrerupi din prezentare, spunându-i ceva la pupitru, deci să pleci și să o faci fără să-ți iei rămas bun de la organizatoare, nu mai spun să mulțumești, apoi asta spune multe despre caracterul unui om. Scriam zilele trecute că vor fi unii la poarta Raiului cu brațele pline de diplome și Sfântul Petru nu-i va primi pentru că de atâtea diplome și hârtii nu li se vede inima. Acest bărbat va fi printre cei întorși din drum. 
 
Așa că da, sunt binevenite astfel de conferințe, căci drumul spre egalitatea de șanse este plin de bărbați prost crescuți, poate chiar misogini. Și se dau în stambă ca la circ. Să nu-i respecți pe cei ce te-au invitat, publicul, colegii de manifestare, asta spune multe despre caracterul cuiva. Care aruncă și cu noroi în cei ce au construit, ca și cum aruncând așa, cu vorbe, se înalță ei mai sus. 
 
Mulțumesc Namaste India Festival, Centrului cultural Rabindranath Tagore, în mod special mulțumesc Iulianei Das, Angelicăi Marinescu și lui Carmen Pezantes. M-am bucurat să revăd oameni buni și dragi, inimoși, empatici, fără orgolii. Așa cum este de fapt India - a oamenilor buni -, India care ne-a dăruit-o pe Didi - Amita Bhose.

Comentarii

Postări populare