Dreptul la anonimat

Ordonanța de urgență conform căreia de la 1 septembrie anul viitor cartelele telefonice se vor vinde doar cu buletinul a fost aprobată. De la 1 ianuarie 2020, toți cei ce au cartele telefonice trebuie să-și dea datele. Asta înseamnă, după mintea mea, că atunci când le reîncarcă, nu o vor putea face decât dacă-și dau datele personale.

Mare scandal mare a fost cu această lege. Am văzut o domnișoară ong-istă, la televizor, spunând că nu se respectă dreptul la anonimat. Înduioșătoare motivația pentru care nu era de acord. Cred că nu stăpânește bine termenii, căci dacă faci rău nu ai drept la anonimat. Dreptul ăsta îl ai dacă faci un bine - ajuți pe cineva și nu dorești să se știe. Dacă tu, sub anonimat, suni de 21000 de ori la 112, la salvare, degeaba, atunci ți-ai pierdut dreptul la anonimat. Dacă tu hărțuiești pe cineva de pe un număr care e al nimănui - apoi ți-ai pierdut dreptul la anonimat. Dacă tu folosești pentru a face o infracțiune un telefon fără date personale, cu cartelă, pe care o arunci după aceea, apoi ți-ai pierdut dreptul la anonimat.

Ca să nu spun că nu e corect față de cei ce folosesc abonament, nu? Eu trebuie să-mi dau datele personale dar tu, că folosești o cartelă timp de o lună, nu. Dă-ți și tu datele personale, pentru o lună, așa cum mi le dau și eu pentru doi ani.

Repet, dreptul la anonimat îl ai când faci un bine. Altfel nu-l ai deloc.
Cât despre drepturi, sunt milioane de drepturi de apărat în țara noastră - dreptul la viață, la siguranță, la curățenie, la sănătate, la școală... Niște drepturi așa de banale dar care au devenit aproape anonime, căci nu se mai văd. Mai dați-vă datele personale și în direcția asta.

Comentarii

Postări populare