O țară nefericită

Mihai Vifor, ministru interimar la interne, spune că la Caracal a fost „un șir nefericit de erori”. Ciprian Groza, șeful Direcției Protecției Copilului Galați spunea despre cazul fetei violate că a fost „o întâmplare nefericită”. Cică ăsta și-a dat demisia. Patrula care nu o schițat un gest să ajute fata de 14 ani a fost pedepsită să meargă pe jos.
În ultima săptămână am încercat să mă agăț de lucrurile frumoase din viața mea pentru a nu o lua razna total. Oriunde am fost, orice am făcut, am avut un sentiment de amărăciune, de tristețe copleșitoare. Vestea de la Caracal m-a prins în vacanță însă aveam așa, un sentiment de vinovăție că eu sunt în vacanță și undeva niște părinți își căutau copilul pentru că niște nemernici nu au vrut, nu au știut, nu au putut să o salveze. A fost ziua mea, m-am bucurat un pic, mai ales că seara am fost cu ai mei și mă gândeam ce norocoasă sunt că fiica mea e alături de mine și că nu a ajuns atunci la Colectiv. În umbră însă erau niște chipuri neîntâlnite vreodată. Am fost și la un concert, la om la lună, tocmai pentru că știam că vocea lui aduce alinare și aveam cu toții nevoie de alinare, inclusiv el. M-am pus în fața buldozerului care scotea copaci (bine, asta nu a fost prea frumos). Am mai făcut eu câte ceva însă totul cu un nod în gât. Ieri m-am întâlnit cu două prietene, una dintre ele având o fetiță de 4 luni născută în Anglia. Și-mi povestea în ce condiții a născut într-un spital de stat, într-un orășel. Și că moașa negresă care a asistat-o la naștere și căreia i-a povestit ce înseamnă să naști în România i-a zis, empatic:
- Nu-i așa că nu-i drept?
Nu e drept, așa-i. De ar fi să fac o listă cu ce nu e drept aș scrie două zile. Nimic nu e drept.
Trăim într-o țară nefericită, din moment ce totul este catalogat ca fiind nefericit, nu? Nefericite ne-au fost alegerile sau lipsa alegerilor, întorsul capului în altă parte când nu ne-a plăcut ce am văzut, lipsa reacției la bădărănie - gesturi mici ce s-au transformat în mari. Nefericiți aleși avem și nefericiți alegători, alergători după găleți.
Dar o să ne treacă. Mai suferim un pic, ne mai mirăm un pic, ne mai indignăm un pic, ne mai înjurăm pe aici. La următoarea catastrofă o luăm de la capăt.

Comentarii

Postări populare