Hoții și hoții

 

În Europa, o treime dintre femei lucrează part time. Spre deosebire de bărbați - 8%. În Germania, 50% dintre femeile angajate lucrează part time. Explicația? Pentru a se putea avea grijă de copii.
În medie, pentru aceeași muncă, salariile femeilor sunt cu 30% mai mici decât ale bărbaților.
 
În 1997-1998 m-am dus la directorul revistei Femeia unde lucram - da, era director un bărbat - și am cerut salariu egal cu al colegului meu. Mi-a zis că-mi oferă trei răspunsuril, să-mi aleg eu unul:
- Nu meriți.
- Nu vreau.
- Ești femeie.
 
Eu scriind, la revistă, articole despre egalitatea de șanse, violența în familie, drepturi, alea alea.
Revenind la contractele part time, în România cei ce lucrează part time (de fapt angajatorii lor) trebuie să plătească integral impozitele din august, ca și cum ar lucra 8 ore. Pentru că statul român a zis că nu se poate ca un om care are în cartea de muncă 2 ore să trăiască din acei bani. Bineînțeles că nu poți trăi, completezi venitul familiei, contribui și tu cu ceva. Statul român e deștept, pe el nu-l poți fraieri. Sunt atâtea femei care jonglează prin viață, cu copiii de gât, dus-adus de la școală, grădiniță, alte activități, medici, mai ales că nu avem grădinițe suficiente, creșe nici atât, after school. Dar cine să le apere pe femei când deputatele se laudă că sunt fericite că au bunici care să se ocupe de copii cât sunt ele la parlament? Când le spui că nu e normal ca bunicii să facă asta se uită la tine mirate și îți dau dreptate cu jumătate de gură, pentru că sunt atât de rupte și ele de societatea pe care ar reprezenta-o că nici nu se gândesc că pentru a avea acces pe piața muncii o femeie trebuie să aibă unde să-și lase copilul - la grădiniță, școală, after school. Statul român te ia de hoț orice ai încerca să faci. Pentru că hoțul strigă hoțul.

 
Hai sictir!

Comentarii

Postări populare