Didi - Amita Bhose - și fusta străbunicii

 

O să vă povestesc o întâmplare haioasă de ieri, de la Muzeul Naţional al Literaturii Române mai precis de la Didi - Amita Bhose Face Didi ce face și tot ne aduce nouă zâmbetul pe buze, căci Didi râdea mult. Ajung deci eu ieri la Didi și acolo era o domnișoară care fotografia fragmentele de poezii eminesciene din Rotonda Eminescu. O salut și o întreb dacă-mi permite să-i fac o fotografie.
- Mai din spate, așa...
Mă gândeam că nu dorește să iasă în fotografie.
- Vă place rochia mea, așa-i? Are 100 de ani, azi e ziua străbunicii mele, a fost a ei și e prima dată când o port.
Sunt încurcată dar îmi și vine să râd. Să zic că da, îmi place rochia? Aleg adevărul. Nici nu-i văzusem rochia. Privirea-mi coboară la poalele rochiei: catifea neagră, cu borduri late dintr-un fel de satin.
- E foarte frumoasă rochia, într-adevăr, însă nu de-asta voiam să vă fac o fotografie. Aș fi vrut să fac o fotografie uitându-vă la Didi.
Și-i spun că i-am fost studentă. Mă privește:
- Sunteți o norocoasă, zice.
- Sunt o norocoasă, zic. Știu.
Apoi întreb:
- Știți ceva de dânsa?
- Ceva știu, că în urmă cu ani am cumpărat o carte a ei despre Eminescu, de la un Gaudeamus... Și apoi m-a incitat și am citit despre ea.
- De la Gaudeamus? Păi înseamnă că ați luat-o de la mine. De la Editura Cununi de stele 
- Exact. De la editura Cununi de stele. Acum îmi amintesc. Am și vorbit.
Eu nu-mi aminteam dar nu m-am îndoit o clipă de adevăr. Așa era, ne mai întâlnisem.
- Nu știu foarte multe, din păcate... Știu că s-a îndrăgostit de opera eminesciană.
- Știți esențialul.
Și nu știu cum, dar am râs amândouă. Poate că nu era nimic de râs sau poate că era totul, poate că de fapt acestea sunt marile omagii - o întâmplare, o regăsire, fie și pentru o clipă, a doi oameni prin Eminescu și Amita Bhose, la distanță de sigur cel puțin 7 ani.
- Rochia aceasta mi-a adus astăzi numai bucurii! a zis tânăra privind-o.
- Înseamnă că e bine să o purtați mai des.

 
Și rochia? o să întrebați.
Și nu știu cum s-a făcut, că nu e intenționat, însă rochia nu se vede în fotografie.

Comentarii

Postări populare