Dreptul de vot

 

Dragii mei dragi, eu mă duc la vot. E dreptul meu, mai ales că pe frontul acesta, al votului, multe femei s-au luptat cu mentalitățile. Da, femeile nu aveau drept de vot acum 100 de ani. În 1938 au primit drept de vot doar cele peste 30 de ani și știutoare de carte. Din 1948 pot vota toate femeile. E dreptul meu de a vota și o să o fac, deși mă uit în listă și în afară de Valeriu Nicolae Ciolan nu știu pe cine o să votez. Poate îmi anulez votul, pentru senat, ceea ce ar însemna că anularea votului meu aduce un punct majorității. Dar mă duc la vot pentru că e dreptul meu, cum ziceam, și exercitarea acestui drept îmi dă un alt drept - de a striga în gura mare, de a sancționa când ceva nu funcționează - și nu funcționează multe. Să nu te duci la vot pentru că oricum nu se schimbă nimic, că ești scârbit, că încerci să-ți vezi de felia ta, e ca și cum nu ai mai face curat pentru că oricum mâine se murdărește. E ca și cum nu ai mai munci, pentru că oricum nu te apreciază nimeni. E ca și cum nu ai mai trăi, pentru că mâine oricum mori. Să nu te duci la vot spunând că așa sancționezi politicul e, de fapt, nu o mare scârbă față de lumea politică. E o mare lene - în cazul unora. E și o mare încercare de a fugi de responsabilitate, de a nu-ți asuma nimic. Ești cel ce stă pe margine, ascuns, iar când se întâmplă nenorocirea ieși în față și zici:
- Ați văzut? V-am zis eu că nu merită să mergi la vot, sunteți niște proști.
Și rânjești. Dar de fapt nu ești învingător, ești un învins. Te-au înfrânt.
 
Da, mă duc la vot. Da, sunt dezamăgită de ce au făcut ăștia cu votul meu la sectorul 2. USR. Au tăiat bursele de merit, dau în continuare bani supercomului, se testează pe banii mei și ai tăi și ai lui. Angajează firme de consultanță. Dar votul meu îmi dă dreptul să le spun că sunt dezamăgită, că nu de-asta i-am votat. Îmi dă dreptul să-i trag de mânecă, să-i pun la zid. 
 
În ziua de azi ne-au rămas atât de puține drepturi încât dacă renunțăm de bună voie și la acela de a vota e clar că ne-au înfrânt. 
 
Cum se zice, țara moare dar nu se predă! Și am și o datorie morală pentru femeile acelea care s-au luptat acum 100 de ani și pentru mine.

Comentarii

Postări populare