Karatele justiției

 


Aseară am văzut un tip la bustul gol care făcea karate la malul mării. Apoi l-am văzut cum spăla o piscină, cu furtunul. A treia secvență mi-a ieșit din cap, dar din moment ce nu am reținut-o nu părea să atenteze la sănătatea mintală sau fizică a cuiva. În schimb am reținut cum magistrați au eliberat violatori - tați, primari, haite de golani - pentru că minora violată e de vină, i-a provocat sau /și ea a fost de acord să fie batjocorită. Am reținut cum magistrați au eliberat criminali care au omorât din nou. Zilele trecute un copil a fost împușcat de un individ care a mai împușcat mortal un om în urmă cu ani și căruia i s-a ridicat doar permisul de armă. E cel mai recent exemplu care-mi vine în minte.
În fiecare zi, clipă de clipă, în România fărădelegile se repetă și se amplifică din cauza corupției, e neimplicării, a întoarcerii capului în altă parte.
Nu am văzut medic condamnat de colegiul medicilor, pentru malpraxis. Nu am văzut magistrat exclus, pentru că a eliberat criminali. Am văzut însă cum un caraghios care îndemna la sport pe malul mării a fost exclus din magistratură, pentru atingerea imaginii magistraților. Bine, acesta e motivul oficial. Nici nu mă interesează cel neoficial și nu ar trebui să intereseze pe nimeni. Dar dacă doar atâta au putut să-i găsească acestui om, ca vină, pentru a-l putea exclude din magistratură, apoi acesta are un mare 10 plus de la mine. La asta ar fi bine să ne gândim. Nu l-au exclus că a eliberat hoți, criminali, că a luat șpagă. Omul și-a spălat piscina. Or, clar așa ceva nu se face, ca magistrat.
În aceeași ordine de idei, țara asta a luat-o rău la vale. Și-mi pare rău și de mine și de toți oamenii care mai cred în ceva bun și se străduiesc să facă bine. Multă energie, mult consum nervos, deznădejde uneori, revoltă alteori.

Comentarii

Postări populare