De-ale celor ce nu au participat la ziua națională a lecturii

 


Adică știți, eu am participat cu un „hai sictir”. Și cu o fotografie de la parterul unui bloc pe Soseaua Ștefan cel Mare unde, de pe un firmament se ștergeau literele „Librărie”. Un domn pe o scară lucra de zor. În fosta librărie, acum goală, erau vreo doi muncitori. Desigur, acolo nu va fi o altă librărie.
Ieri am dus niște cărți-comandă la depozitul unui lanț de librării. Mai colaborez cu doar două mari lanțuri de librării și, dacă la începutul pandemiei nu prea era clar că suntem în aceeași barcă, în perioada aceasta care ne-a spart de toate valurile ne-am dat seama că dacă moare unul moare și celălalt, ne tragem unul după altul la fundul apei. Așa că avem o colaborare foarte bună.
Cum spuneam, ieri am dus cărți- comandă pentru librăria online mai ales. Și am luat retur mai multe cățri decât am dus, de la două librării fizice din malluri. Pentru că se restrânge spațiul, pentru că retururile totale sunt spre editurile care au vânzări mici. În tot 2021, într-una au fost vândute 6 titluri, în alta 12. (Desigur, dacă nu sunt expuse nu se vând, dar asta depinde de cel ce gestionează spațiul, nu comentez acum, că nu e locul). În AGIR, de pildă, unde Cununile de stele sunt chiar în nasul vizitatorilor și în vitrină, ce se vinde în două mega-librării într-un an se vinde într-o lună.
Cum ziceam, am luat cărțile, cu părerea de rău a celor ce mi le-au returnat. Afacerile sunt afaceri, nu? Nu sunt nici furioasă, nici tristă, nu-mi pasă nici de se vor bucura unii pe aici, de mers oricum merg mai departe, doar voiam să știți cam cum stă treaba și prin spatele scenei, acolo unde trudesc ăștia mici pentru ca niște unii care nu ne reprezintă să îndemne românii „să-și ispitească odraslele cu lectură”
Așa că... Hai sictir, vorba tatei, Dumnezeu să-l odihnească!
 

Comentarii

Postări populare