Tinerețea, ca frumusețe


N-aș ști de ce mi-a venit acum în minte. Un tânăr înalt, ducând ca pe un steag o pancartă mare, astfel încât de-l vedeai din spate ai fi spus ca e liderul vreunei manifestații. Senin și amuzat totodată, te invita să guști produsele cu pricina, cele de pe pancartă. Trecea pe alei, făcând fel de fel de remarci amuzate despre produse - remarci de la el putere, improvizate, cu umor, adresate tinerelor, în special. Cred că dacă persoana care îl angajase pe durata Festivalului l-ar fi urmărit, i-ar fi propus un serviciu permanent - tânărul făcea o reclamă teribilă. Când a trecut prin dreptul standului meu cu cărți și a rostit un îndemn de a consuma ce scria pe pancarta aia, i-am răspuns și eu, cu limba mea ascuțită - era o greșeală pe pancartă. Din acel moment ne-am împrietenit.

Cu o minte brici, pasa replicile ca la ping pong, cu umor și inteligență. Am râs mult, atunci, zilele acelea. Între drumuri, mai aflam câte ceva despre el: student la ASE, oltean. Nu le spusese părinților că lucrează în weekend pe trei lei. I-ar fi zis:
- Păi cum, de ce nu ne-ai spus că ai nevoie de bani, nu-ți dădeam noi?
El însă voia să câștige el banii, prin munca lui.

Pe mama, destul de reținută în a aprecia comportamentul tinerilor de azi, cum ar zice ea, a cucerit-o imediat. Și dacă a cucerit-o pe mama, apoi chiar că băiatul ăsta avea ceva aparte - politicos, deștept, cu umor. De un bun simț rar.

În ultima zi a Festivalului, la final, am vrut să-i dăruiesc o carte. Nu a acceptat decât cu o condiție. Să cumpere o alta.
Din banii câștigați de el atunci, a plecat cu o carte cumpărată de la mine, pentru el, și cu o pereche de cercei de la Daciana, pentru prietena lui.

M-a impresionat atunci gestul lui: a cumpărat ceva de la persoanele cu care rezonase, la Festival, pentru sufletul lui și pentru cea pe care o iubea - prietena lui.

Îl cheamă Paul - îmi pare rău că nu am reținut numele de familie. Nu, nu știu ce mai face, dar m-aș bucura să am vești de la el. Sper să reușească în viață.
Căci așa de rari sunt, în ziua de azi,  tinerii frumoși și la trup și la suflet.
  

Comentarii

Postări populare