Eu nu voi biserici nici catedrală

Eu nu am nimic cu Dumnezeu. Adică mă închin, cred în el, dar nu simt nevoia să mă duc într-o catedrală sau biserică pentru a fi aproape de el sau pentru a fi mai bună. Nici nu-mi sfințesc mașina nouă ca să mă ferească Dumnezeu de nebuni. Încerc să mă feresc eu de nebuni sau nesimțiți, iar nesimțiții care blochează mașinile altora degeaba își sfințesc mașinile că tot nesmțiți rămân - poveste veche. Drept să vă spun, nici nu-mi place să merg în bisericile noastre pentru că mi se pare umilitor să stai în genunchi - sus-jos - după vrerea popii sau să te-mpingi cu ceilalți. Mie-mi place la catolici - stai în bancă, elegant, că poate te dor picioarele, oasele, poate că de-asta și vii la biserică, să-ți odihnești trupul, spiritul.
Nu pot pricepe și accepta goana asta de a da banii românilor construirii bisericilor, întreținerii sau ridicării turlei catedralei. Se speră într-o statuie? Loc de-a dreapta sfântului Petru sau ce? Pupături de mâini? Sau mai degrabă voturi, nu?

Ne batem pe străzi de nervi, că e un oraș sufocat de mașini. Nu avem spitale, școli, nu avem străzi, nu avem parcări, nu avem aer, nu mai avem pomi, avem doar borduri și panseluțe și biserici. Avem un oraș murdar, ce murdar, jegos. Cu gunoieri șpăgari care nu vor să mai ridice nici cartoanele decât contra șpagă. Oameni care nu-și fac treaba. Oameni cărora nu le pasă. Nu se face educație sanitară, nu se face educație civică, nimic. Violența e în plină stradă și nu se întâmplă nimic. Becurile orașului se aprind la ora 17 în plină primăvară până-n toamnă și banii aruncați nu dor pe nimeni. Nimeni nu vede nimic.
Cică e pus în discuție publică, de vrem sau nu vrem să dăm banii popilor. Unde, că eu nu văd? Că vreau și eu să votez, poate vreți și voi, nu? Eu vă anunț de-l văd, vă rog și pe voi să faceți la fel.

Comentarii

Postări populare