Găsit. Rătăcit. Regăsit. Pierdut. - Eyedrops

 

Muzica îți place sau nu-ți place, nu e cale de mijloc. Nu prea-mi place... N-o să auziți pe nimeni spunând asta. Unora le plac manelele, altora muzica clasică. Alții ascultă pop, rock, indie... Eu, de câțiva ani ascult muzică alternativă. Desigur, până acum patru ani habar nu aveam că se numește așa și nici nu știam de ea. De atunci însă merg la concerte - fiind printre cei mai răsăriți ca vârstă de pe acolo și fiind și cam singura care face observații celorlalți că vorbesc în timpul concertelor. Fără pretenții de cunoscătoare, mie îmi pare că fiecare trupă din zona aceasta alternativă are un principal fir conducător - nostalgia, mângâierea, revolta, introspecția...
 
 
Aseară am fost la concert. La Eyedrops. Pe Paul l-am văzut și auzit prima oară acum patru ani la Expirat și m-a impresionat respectul pe care-l acorda celui de pe scenă. În sală fiind, nu scotea o vorbă - l-am mai văzut și la Expiratul din Vamă. La concertul de aseară Găsit. Rătăcit. Regăsit. Pierdut. - lansarea albumului cu același nume - a fost pe scenă cu trupa sa. „Există viață și după Bicicleta” a spus el râzând, văzând că sala cântă împreună cu ei piese mai vechi. Există, desigur că există. Iar albumul acesta - îl găsiți în al doilea comentariu - este despre rătăcire dar și regăsire. Muzica Eyedrops te duce în sufletul tău, îl răscolește acolo bine - hai, da, ești rătăcit, te-ai pierdut, da, e normal, ai rătăcit de-ajuns, „ai stat în loc dar gata, din când în când să arunci un gând înspre ceilalți, neuitând să te ierți. Timpul o să aducă tot ce-ai pierdut. Nu renunța, nu căuta. Uitând pas cu pas din ce ne-a mai rămăs. Și de mai avem doar o noapte să n-o stricăm cu somn. ” - citate aproximative. Asta mi s-a părut că face noul album Eyedrops - scormonește în sufletul tău și-ți spune că da, e normal să te rătăcești dar iartă-te și mergi mai departe. Regăsește-te.
Ori am fost eu prea în față ori au fost vorbitorii prea în spate însă de data asta nu am prea auzit oameni vorbind pe lângă mine. Și m-am bucurat de emoția lui Paul, de bucuria lui, de mulțumirile lui - când noi ar trebui să mulțumim trupei Eyedrops... Muzica și versurile - ascultați versurile, îi aparțin lui Paul - te duc în trecutul tău rătăcit și te readuc în prezent împăcat cu tine și cu lumea. „Pentru că avem totul atunci când nu avem nimic” -citat aproximativ, folosind pluralul. 
 
De ești rătăcit, pierdut, ascultă albumul. Cumpără-ți și un tricou - eu mi-am luat unul și poartă-ți sufletul la vedere, așa cum face trupa Eyedrops, așa cum fac mulți artiști din muzica alternativă. Poartă-ți sufletul, poartă-ți gândurile, poartă-te pe tine. Trăiește. Regăsește-te.
 
Albumul acesta este despre nerenunțare. Despre fiecare dintre noi. Mulțumim. 

 
Și da, cumpărați bilete, chiar de sunteți prietenii artiștilor. Ei vă invită cu drag însă eu cred că ne putem arăta prietenia și susținându-le arta. Cum e proverbul acela? Prietenul la nevoie se cunoaște. Și da, să tăcem în timpul concertelor. E modul nostru de a ne arăta respectul față de artiști - scena este locul lor de muncă, plastic vorbind. Avem timp de vorbă înainte și după concert.

Comentarii

Postări populare