marți, noiembrie 30, 2010

De ce n-are Ana mere

Însă e patronul oastei…

Ana nu mai are mere ca în Abecedarul copilăriei mele, a cedat monopolul. Acum “Marina are mere”, “Mama are mere”, “Nenea Ene are mere”. “Ana e mare”, în schimb.

Mare a fost şi mirarea Anei mele când, zilele trecute, a găsit în sertar Abecedarul său, ediţia 2002, editura Petrion. Cu nostalgia primelor ore de şcoală şi regăsind un entuziasm care în prezent oscilează în funcţie şi de cel al profesorilor, s-a aşezat pe covor şi a început să-l răsfoiască, maimuţărindu-se şi silabisind cuvintele subliniate de mine cu ani în urmă: „O gărgăriţă aleargă speriată“. “Adică?”, întreabă ea nedumerită.

Continuă, la fel de nelămurită: „Dacii erau luptători ageri“. “Elefantul este gigant”, „O adiere sfioasă mişcă poarta grădinii“, „ Cu suflet strălucit“. „De durere înghite în sec“. „Florile au plecat capetele“ . „Ropotul zgomotos (al şoricelului). „Câinele aleargă repede“ „Sfântul Gheorghe este patronul oastei române“. „Mai târziu oamenii au început să taie pădurea fără chibzuinţă“. „Închide televizorul ! Se adună mulţi kilovaţi la plată“.

Se uită la mine şi mai nedumerită :
- După ĂSTA am învăţat eu ? spune cu dispreţul suprem al copilului care
tocmai a descoperit că idolul său e un impostor.
Şi zău că nu v-aţi dori să fiţi în pielea idolului.

Dau din umeri, evazivă, dar gestul înseamnă oarecum: Da, cam aşa.
- Adică aşa am învăţat eu? întreabă Ana mea, indignată. Că şoriceii ropotesc
zgomotos? Sufletele sunt strălucite ? Câinii aleargă repede ? Dar de ce nu aleargă încet ? Şi că nu e bine să mă uit la desene animate că se adună kilovaţi la plată ? Dar ĂŞTIA (dispreţ suprem, iarăşi) care au făcut Abecedarul ştiau gramatică ?

Până să răspund, cartea zboară în colţul camerei. De, ţâfnă de adolescentă! veţi zice. Oare ?

4 comentarii:

carmen spunea...

Oho! Exemplele pot continua! Fetita mea e in clasa I...Nici Abecedarul Editurii Marcela Penes nu e prea prieten cu Ana: o pomeneste in treacat. Merele sunt la Mara! Aici, "Marina nu are mere"! Ea are altceva...Oricum, pe Daniana mea a distrat-o tare o propozitie din "caietul special" - "Labirintul ALFABETULUI" (Hiperborea, 2010): "Nenea Urcan are un cuc care nu are nume"...

Carmen Muşat Coman spunea...

Uau! Chiar ca acel exemplu, sa ma iertati, pare un pic cam...cu trimitere sexuala. Sau am eu mintea perversa?

carmen spunea...

:) Minte perversa (si prea mult prea odihnita... )cred ca au avut autorii "specialitatii". Toti cei carora le-am aratat caietul respectiv au sesizat cat de nepedagogic ( sa nu spun...aiurea) e exemplul de propozitie dat.
Fetita s-a distrat oricum pentru altceva: ea s-a mirat de faptul ca cineva poate sa spuna despre cuc, ca nu are nume. "Cum Mami, cucul nu e pasarea care isi striga numele??? Nenea Urcan nu stie ca pe cuc il cheama Cuc???".

Carmen Muşat Coman spunea...

Cred ca avem numai cuci in ministerul educatiei!
Penibil.