Liberareeee!!!!!

 

În Europa, de 1 Mai au fost proteste. Față de creșterea prețurilor. Unii s-au mai și bătut pe acolo, dar clar au simțit că merită. Noi am avut televizoarele pline de fumul grătarelor și de distracțieeeee, că noi, românii, ne-am eliberat. Ne-am eliberat în natură, mama ei de natură, că timp de doi ani a naibii natură prea s-a destrăbălat, lasă că ne-am întors. Cu gunoaiele noastre, rahatul nostru, gălăgia noastră. Ne-am eliberat și prin cârciumi, terase, unde-am prins loc. Suntem un popor eliberat. Da, nu și civilizat, nu și interesat de cel de lângă noi, de firul ierbii, de soarta ursului care ne iese-n cale. Să-l împușcăm, să-l împușcăm, dar mai întâi să ne facem un selfie cu el.
Ieri am vrut să ajungem în parcul Tineretului. Coada mașinilor era până-n bulevard, așa că am ținut spre Delta Văcărești. Am nimerit în zona pârjolită de incendiu de acum vreo lună sau poate chiar mai puțin. Natura încearcă să-și revină printre sticle, doze, alte gunoaie aruncate. Nici focul nu a ars gunoaiele aruncate-n stufărișul înalt odinioară. Sau poate că a mai ars din ele, dar multe au rămas, urmă a lipsei noastre de respect, autorespect. Dacă vrei să fii respectat apoi respectă și tu, la rându-ți: oamenii, natura.
În Delta Văcărești mai ajunsesem astă-toamă, când natura ne oferea un spectacol al culorilor. Gratuit. Nu ne putea spune că inima ei e plină de gunoaiele noastre. Nu se vedeau, dar o răneau.
Și port cu mine imaginea tinerei care, în plimbarea ei, ducea într-o mână lesa câinelui și în alta punguța cu rahatul câinelui. Ne-am întâlnit cu ea de două ori și pentru mine e imaginea respectului pentru natură. 
 


Comentarii

Postări populare