Scrisoarea premierului şi banca primarului

Mama n-a primit scrisoare de la premierul României. Chiar dacă locuieşte în Periş. Cutia ei poştală nu a fost onorată de cuvintele frumoase, dezinteresate, dar absolut dezinteresate, ale premierului, care o anunţau că i-a mărit pensia. Asta pentru că nu se are bine cu vecina care, nu se ştie cum, a fost întâlnită de un reprezentant al partidului premierului care i-a pus în braţe un vraf de plicuri spunându-i:
- Pune-le şi matale în cutiile poştale, unde vrei.

Ei, uite că vecina, o bătrână cumsecade de vreo 70 de ani, de genul celei care e mereu pe drum întru propagarea ştirilor radio-şanţ, s-a conformat. Le-a pus unde a vrut. La mama, nu.


Ieri, în faţa primăriei Periş, un morman de bănci nou nouţe. Altele, tot nou nouţe, erau deja instalate la poartă, cam într-un sfert din comună. Dar nu în dreptul fiecărei case şi nici după vreo regulă matematică, una la trei case, să zicem. Aleatoriu. Sau nu? Poate că acela care doreşte bancă în faţa casei a primit vreo scrisoare de la premier? Poate că banca se instalează după dorinţă, fiind un dar al primăriei? Sau se instalează contra cost, tot aşa, cui doreşte? Nu ştiu, nici mama nu ştie. Pentru că nu iese la poartă şi n-a aflat decât de la televizor că ai ei concetăţeni au primit scrisoare de la premier, via vecina cumsecade, cu care ea nu se are bine.


Eu sunt sigură că mama nu ar vrea o bancă în faţa porţii ei. Bineînţeles că nu pot decide eu în locul mamei, dar o cunosc destul de bine şi nu cred că vrea o bancă pentru a socializa cu vecinii. Dacă acesta o fi fost motivul pentru care se instalează bănci la poartă. Pentru că uite, mai sunt oameni care nu au primit scrisori de la premier şi asta poate, pentru că nu au avut şi ei o bancă pe care să stea, să se odihnească, să schimbe o vorbă cu vecinii. Să socializeze. Sunt bătrâni, oamenii din Periş, le e greu şi lor să stea în picioare, în faţa porţii şi să se minuneze de semnătura premierului. Dacă îşi odihnesc oasele pe o bancă, altul le e moralul!


Notă: Nici un articol, fragment al unui articol sau fotografie nu pot fi reproduse fără acordul autoarei.


Comentarii

Anonim a spus…
Nici eu n-am primit scrisoare de la premier. Poate pentru că n-am, încă, 70 de ani, poate pentru că n-am pensie sau poate pentru că n-am vecină cumsecade. Am, în schimb, o vecină ...necumsecade și declar sus și tare: vreau o bancă la ...ușa blocului. Fiindcă n-am poartă. Așa, toate vecinele, inclusiv cea necumsecade, ar putea să urmărească mai ușor restul vecinilor, cumsecade sau nu. Bârfa s-ar naște mai ușor și ar depăși granițele înguste ale apartamentului. Dar, aștept scrisoare de la premier să-mi spună cum mi-a mărit salariul cu 9 % și n-a fost în stare să aplice o lege( mai multe?) fiindcă economia, pur și simplu, ar exploda. Nu cred însă că-mi va putea explica de ce n-a sărit în aer economia când a „văzut” și „simțit” pe propria „piele” salariile din care EI își puteau cumpăra lunar o mașină de lux. Această explicație pur și simplu nu există.
Carmen Musat Coman a spus…
N-a vazut, n-a auzit pentru ca era ocupat sa scrie scrisori. Pentru ca i se pare normal. Pentru ca noi, ceilalti, nu contam decat la vot.

Postări populare