Cher client, hai să ne imaginăm cum "te fac" la buzunar
O, da, pot să-mi imaginez tonele de prosoape spălate degeaba în hotelurile din lumea întreagă.
Nu pot însă să-mi imaginez cum într-un hotel de 4 stele de pe litoralul românesc uşa băii scârţâie a pustiu şi lugubru, cum praful de pe noptieră e neşters de zile bune iar produsele de igienă nu se înlocuiesc zilnic.
Nu pot să îmi imaginez cum cuţitul din restaurant e murdar, de o murdărie uscată iar chelnerul îl înlocuieşte cu un cuţit şi mai murdar, de o murdărie şi mai uscată.
La fel, nu pot să-mi imaginez cum în acelaşi restaurant al hotelului de 4 stele de pe litoralul românesc trebuie să te dai la o parte din calea chelnerilor, asta când nu te dă la o parte din faţa bufetului suedez vreun bucătar cu şorţ pătat care răstoarnă în castron nişte roşii tăiate bucăţi, scofâlcite, de te întrebi de nu cumva sunt adunate de pe mesele de aseară.
Nu pot să-mi imaginez nici cum la piscina interioară, la ora 18 fix, vine un angajat al hotelului şi, făcând gesturile clasice ale unui lucru încheiat spune: "Gata! Programul s-a terminat! Gata! Programul s-a terminat!" şi în minutul următor, împreună cu un alt angajat, a şi tras prelata deasupra piscinei. Asta în timp ce în sala de fitness o reporteriţă a unei televiziuni se pregăteşte să transmită în direct avantajele de a-ţi petrece o vacanţă pe litoralul românesc.
Nu pot să-mi imaginez... Dar le-am trăit zilele trecute, în minivacanţa de 1 mai. Aşa că afişul din baie, pe lângă faptul că are o greşeală gramaticală, mi se pare manipulator şi nu-şi are rostul în hotelul de 4 stele. Da, pot folosi prosoapele încă o dată ca să protejez mediul înconjurător, dar nu pot înţelege de ce angajaţii hotelului nu folosesc cârpa de praf ca să şteargă noptiera, de ce nu folosesc detergentul economisit ca sa-şi spele şorţurile. De ce nu folosesc uleiul din salată ca să ungă balamalele uşii. De ce nu folosesc bunul simţ în relaţia cu clientul. De ce nu folosesc parte din banii pe care i-am plătit pentru a asigura serviciile de patru stele.
Iar pe de altă parte, proprietarii de hoteluri nu-şi pot imagina de ce românii se duc în alte ţări. Oare chiar nu-şi pot imagina?
Notă: Nici un articol, fragment al unui articol sau fotografie nu pot fi reproduse fără acodrul autoarei.
Comentarii
eu nu mai zic nimic. hihihi.
dar sa stii ca am vazut la televizor pe aici, imagini de prin hoteluri din turcia, sau mallorca cu imagini aproape identice. plus igrasie, bai imuputite, si altele.
iar eu cind am fost in Paris ultima oara am stat intr-o camera cu mucegai pe un perete si mocheta mucegaita si patata. era o camera de cosmar.
Ca sunt si pe la altii, cum nu...
Dar nu cred ca toti pun 4 stele la intrare...desi o sa spui ca alea 4 stele la ei e altceva....
Oricum ar fi, pe unde ar fi nu-i deloc corect.
In RO nu exista un organism de INCREDERE care sa aloce stelele. Prin 2000 am fost la Mara in Predeal - totul perfect pana la plecare cand din cauza unui cititor de carduri care nu mergea receptionerul m-a inttrebat daca am bani in cont :-)
In 2004 am fost in Olimp la Belvedere ca turist francez - imaginile cele descrise de Carmen mai putin afisul de pe usa. Chiar daca eram "turist francez" faptul ca vorbeam romana ma cobora la statutul de maimuta :-)
Legat de anuntul respectiv se intalneste in multe locuri in USA sau Europa dar intradevar stelele se respecta.
Numai bine
G
Iar umilirea/ignorarea/ clientului vorbitor de limba romana e si aceasta o realitate. Chiar nu inteleg... In America sau in Franta, nu mai tin minte unde, o amica s-a dus la spital, avea o problema si platea consultatia. Iar cei de acolo i-au spus asa: Pardon, intai cei care platesc asigurarile sociale aici, la noi in tara, si apoi si dumneavoastra...
Adica: mai, femeie, platesti, platesti, dar avem grija intai de cei care platesc constant, in fiecare luna, concetatenii nostri...
Cred ca in Franta totusi, dar nu bag mana-n foc.